2017. máj 29.

A nő nem akart ilyen lenni...

írta: Ne pánikolj, sportolj
A nő nem akart ilyen lenni...

hat_poszt.jpg

Megihletett René Holten Poulsen fotója. Ő dán. Én magyar vagyok. Ő 28 éves, én mindjárt 44. Ő kajakos. Én újságíró és edző. Ő háromszoros világbajnok. Én egyszeres anya vagyok.
Ő férfi. Én nő.
Az, hogy ő férfi, nyilvánvaló.
Az, hogy én nő vagyok, gyakran engem is elbizonytalanít.
És nem csak a robosztus hátam miatt...
Hétvégén, amikor a nyugalom, a pihenés, a relax, a stresszmentesség került fókuszba, egy csúnya közlekedési vitába keveredtem. Nekem volt igazam, a dzsipes bácsi viszont mutogatott, én csúnyákat mondtam, ő kiszállt az autóból, üvöltözni kezdett, én nem kértem bocsánatot, hanem visszaküldtem a kocsijába, a fél városon át üldözött, majd amikor egy üzlet előtt otthagytam a kocsimat, egy bátor, fenyegető cédulát rakott rá.
De ez csak egy sztori a sokból. Egy epizód abból, amit kénytelenek vagyunk lelkileg, verbálisan, érzelmileg, agyilag, fizikálisan, teljes lényünkkel elviselni. Az egyik üvöltözik, a másik átver, a harmadik élősködik, a negyedik hazudik, az ötödik hiteget, a hatodik bajba sodor, a hetedik értetlenül szeret, a nyolcadik mindent akarna, téged és a feleségét is, a kilencedik azt sem tudja, mi a feladat, a tizedik még magával sincs rendben.
Frusztráció, felületesség, hazugság, önzőség, felkészületlenség, lelki sivárság, mohóság, alkalmatlanság a hétköznapokban és a férfi-nő viszonylatokban egyaránt. Ha a nő talpon akar maradni, akkor harcol, fejlődik, lelkileg és testileg is megerősíti magát, nem mástól várja a megoldást, hanem maga teremti meg a lehetőségeit, beletörődik abba, amibe bele kell, de amiben megvan a változtatás esélye, ott küzd, az utolsókig.
A nő nem akart ilyen lenni.
De nem volt más választása.
Mert jó a férfi a háznál, de ha nincs, hát szép lassan a nő saját maga válik azzá...

Szólj hozzá