2017. máj 29.

10 tipp, hogyan nyerj időt!

írta: Ne pánikolj, sportolj
10 tipp, hogyan nyerj időt!

Nagyon sokan kértek tanácsot, a kérdések alapján úgy látom, hogy a legtöbb érdeklődőnél az időbeosztással vannak a legnagyobb gondok. Hogyan fordulhat elő, hogy nekem két munka, egy egyedül nevelt gyerek, a háztartás, a barátok és a sok munka mellett van időm utazni, olvasni, színházba járni? Nyilván az én életem egyrészt könnyebb, mivel nem párkapcsolatban élek, így a társamhoz nem kell alkalmazkodnom, de az igazat megvallva házasságban élve is mindig jutott időm arra, amire akartam. Hogy hogyan csinálok magamnak időt?
1. Keveset alszom, de ez típus kérdése, az alvásigény csak kis mértékben alakítható. Ha úgy érzed, túl sokat alszol, próbálj meg változtatni rajta, ha az életminőséged rovására megy, akkor nem ez a járható út a számodra.
2. Unalomig ismétlem, de sosem elégszer: nem nézek tévét. Egy átlag magyar napi 4-5 órát ül a tévé előtt, jó esetben nem tömi magát közben szenny kajával, de: akkor is elmegy ennyi ideje egy nap a semmivel. Gondold át, hogy te itt tudsz-e spórolni időt magadnak.
3. Internet... Ez nekem is nagy kihívás, sokat dolgozom a telefonomon, a családom szavaival élve "nyomkodok", csak én tudom, hogy ebből mennyi a hasznos idő. Egész biztos, hogy több, mint a nagy átlagnak, de olykor engem is elvisznek a hírek... Nyilván itt nekem is van mit ügyesednem, úgy sejtem, neked is...
4. Shoppingolás, vásárolás, pedikűr, manikűr, körmös, műszempillás meg minden, ami nőcis... Nos, itt spórolok a legtöbbet időben és pénzben is, én a jó megjelenést sosem ezektől vártam, erre több szót nem is vesztegetnék.
5. Bulizás, sörözés, haverok: kikapcsolódni kell, én jóval ritkábban járok el, mint a többség, de nem azért, mert sajnálom rá az időt, hanem mert elsodornak a hétköznapok. Ha túlzásba viszed, és még a bulizás utáni napok is rámennek a regenerálódásra, akkor van mit változtatni itt is.
6. Az üresjáratok a legnehezebben kezelhető időkiesések, például ha a gyereket viszed különórára és meg kell várnod. Én ilyenkor vagy futottam, vagy olvastam, vagy dolgoztam, olykor pedig meglestem, hogy mennyit fejlődött Lulu az adott sportágban, az is jó időtöltés �
7. Otthoni molyolás: ugye ismerős, hogy a sok teendőből ki sem látsz, egyikből a másikba fogsz, még be sem fejezted az elsőt, de már csinálnád a következőt, de közben elfelejted, hogy mi is van még? A megoldás: listázás. Ugyanúgy, mint a vásárlásnál. Fele annyi idő mindkettő, ha közben nem kell gondolkoznod.
8. Szerintem iszonyatosan rombol - és ez megint csak vonatkozik rám is - a telefon, messenger, viber és a többi kommunikációs csatorna. Mindig utolérnek, ha fontos, ha nem, lógunk ezen a megveszekedett telefonon, viszi az időt, energiát és közben arra, aki velünk van, nem tudunk 100 százalékosan figyelni. Én most már este 10-kor szigorúan kikapcsolom a telefont, a cél a 8 órás "takarodó".
9. A lustálkodásra nem térnék ki külön. Pihenni kell és kész. Persze ha az egész életedet végigpihened, akkor azért meg kéne mozdulnod!
10. Amit még megfigyeltem, hogy a párhuzamos tevékenységek is viszik az időt. Én például sosem tudok csak egy dologra figyelni, evés közben berakok egy mosást, olvasok vagy posztot írok, 2-3 dolgot biztos mindig csinálok egyszerre. Viszont így egy kicsit szétfolynak a dolgaim, ha koncentráltabb vagyok, akkor egyben gyorsabb is.idot_nyerni.jpg

Szólj hozzá