2015. jan 05.

Úgy készülj a napra, mint egy kisdiák... meglátod, megéri

írta: Ne pánikolj, sportolj
Úgy készülj a napra, mint egy kisdiák... meglátod, megéri

Úgy elrepült a kéthetes szünet, mintha meg sem történt volna, sokan már az első igazi munkanap reggelén agyvérzésközeli állapotba kerültek, a mobilt otthon felejtették, akárcsak a gyerek az uzsonnát... Naná, hiszen nehéz visszaszokni, az ember lelassult a hosszú ünnepi tunyulás során, és akkor erre még rájött a reggeli dugó, szemmel láthatóan az utakon a szokottnál is több autó nyüzsgött hétfőn.

reggeli_nyuzsi2.jpg

A szünetben a mi életünk csak annyiban változott, hogy én kevesebbet dolgoztam - néhány napot azért nem úsztam meg -, viszont többet tanultam, szerencsére több időt tölthettem el a kislányommal és gyakrabban is edzettem, futottam.

Az ember számára kihívás a visszaszokás, főleg annak, aki pánikbeteg, vagy legalábbis rosszul kezeli a stresszt. Én abszolút tudatosan készültem arra, hogy visszatérünk a régi kerékvágásba. Amikre ilyenkor figyelek, azok apróságok, de hatékony támaszok abban az időszakban, amikor úgy érzed, már megint semmire sincs időd.

Tippjeim:

1. Este előkészítem a másnapi ruhámat (nem nagy ügy, de meglátod, milyen jó, amikor reggel nem kell a sötétben, kábán kotorásznod)
2. Az edzőcuccomat is összepakolom a sporttáskába: ruhát, törölközőt, vizet, banánt, mindent (reggel hálás leszel magadnak, amiért előrelátó voltál)
3. Még este elkészítem a gyerek uzsonnáját és az én kiegészítő ételeimet (saláta, gyümölcs, stb.)
4. Amit nem tudok elkészíteni este, az a gyümölcs- és zöldségturmixom, hiszen csak frissen fogyasztva magas a vitamintartalma, de a kellékeket mindig este elmosom, reggel így is 30 perc, amíg elkészítem.
5. A gyerekkel is elkészíttetek mindent este (ruháit kirakja, iskolatáskát, tornacuccot, táncruhát elkészíti).
6. Átgondolom, milyen teendőim vannak másnap (pl. csekkbefizetés, könyvtárba visszavinni a könyveket, ezt-azt venni), ezeket beleírom a telefonomba, és másnap a megfelelő időpontban riaszt a készülék (ez a feledékenyek aranyszabálya).
7. Tudom, hogy nehéz leszokni a tévénézésről, de elképesztően szabaddá tesz, ha nélküle élsz. Egyrészt este felszabadul egy csomó időd, nem húz fel a híradó, nem spannol fel, ha valami idiótaságot nézel. Nálunk este már csak olvasás van, ilyenkor nyugodt, halk zene szól (Enya, Sade, Vangelis - tetszés szerint).
8. Hajmosást, nagyobb tisztálkodást sosem hagyunk reggelre!
9. Bármilyen előrelátó vagyok, mindig akad valami váratlan dolog reggel, ezért 20 perccel előbb kelek, mint kéne (és milyen hálás vagyok ezért magamnak, amikor például a jeget vakarom a kocsiról és mégsem késünk el).
10. Másnapra mindig okos tervet készítek, az üresjáratokat kihasználom: ha a gyerek táncol, én vagy edzek, vagy bevásárolok, ügyelek arra, hogy ne pakoljam tele a napot, de arra is, hogy ne legyenek tétlen órák.

Ugye, hogy apróságok? De hatékonyabbá, nyugodtabbá tesznek azzal, hogy a csipcsup ügyek nem viszik el az energiát, jut az erőből a fontos dolgokra.

Szólj hozzá